TRYB JASNY/CIEMNY

Ekspresowe roladki z łososiem i rukolą

Te roladki uzależniają...niestety są bardzo kaloryczne - pszenna tortilla i tłusty serek robi swoje...fot. D.Szymborska


Kto nie lubi dań bardzo efektownych, smacznych, takich których przygotowanie zajmuje kilka minut? Ja uwielbiam. Jednak nie znam zbyt wielu takich przepisów. Często się nabieram – czytam opis, wydaje mi się, że zanim minie piętnaście minut poda super pyszną przekąskę… po półgodzinie gotowania, nie widząc końca wiem, że to bardziej wymagający przepis niż się spodziewałam…

Moje ekspresowe roladki są naprawdę ekspresowe! 15 minut i 12 ślicznych, malutkich roladek leży na półmisku!

Składniki (12 kawałków):


·      3 pszenne tortille – w wersji ekspresowej używamy „gotowców”, bo inaczej nie „wyrobimy się” w czasie 15 minut,
·      2 opakowania serka białego do smarowania,
·      3 garście rukoli (im mniejsze listki tym smaczniej),
·      150g wędzonego łososia (ja wybieram BIO),
·      sok z ½ cytryny.

Przygotowanie:


Czas start. Rozgrzać teflonową patelnię. Delikatnie skropić wodą tortille – ja używam do tego zraszacza do kwiatków (bez odżywek florystycznych oczywiście). Podgrzać placek z dwóch stron, uważając na to by cały czas był miękki i plastyczny a nie łamliwy. Rozsmarować na całej powierzchni serek, na środku (tak jak średnica) ułożyć łososia (porwane kawałki) i rukolę. Zawinąć. Odłożyć na chwilę i pokroić w 4 kawałki. Najładniej wygląda, gdy tniemy „pod skosem”. Czas stop!

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa