TRYB JASNY/CIEMNY

Krem z młodej kapusty z truskawkami

Szałowa i nietypowa zupa na warsztatach fotografował Grzegorz Targosz z Gotowaniezpasją.pl
Tak mi się przypomniało, że jeszcze tego przepisu nie opublikowałam. A jak nie mam na blogu to rzadko pamiętam by powtórzyć w domu to czego nauczyłam się na warsztatach. Tydzień temu byłam na warsztatach w Jung&Lecker. Oliwia Bernady uczyła nas gotować.

Sprzyjała nam pogoda i w drugim osłoniętym od gapiów ogródku przygotowaliśmy kilka szałowych dań.

Do czasu podjadania z garnka w którym Ania mieszała zupę nie zdawałam sobie sprawy, że połączenie kapusta – truskawki może tak świetnie smakować.
Składniki (dla 4 osób):

·      1/2 główki młodej kapusty,
·      150g truskawek,
·      75ml klarowanego masła,
·      0,5l bulionu warzywnego,
·      łyżeczka czerwonego pieprzu,
·      dwie łyżki soku z agawy,
·      listki macierzanki
·      sól.

Przygotowanie:

Kapustę kroimy, solimy i delikatnie zagniatamy. W garnku rozgrzewamy masło, wrzucamy kapustę i krótko dusimy po czym dolewamy bulion i gotujemy na małym ogniu około 10 minut.
Truskawki myjemy, kroimy w drobną kostkę, dodajemy sok z agawy i rozgnieciony czerwony pieprz oraz listki macierzanki. Zupę miksujemy, doprawiamy solą i serwujemy z truskawkami na górze posypanymi macierzanką.

Organizatorkami tego spotkania była Julita z Wrzącej Kuchni i Asia z Królestwa Garów, a te śliczne talerze na których serwowaliśmy dania to z wypożyczalni Gastro Magic Service.

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa